LA CERÀMICA UTILITÀRIA: UN UNIVERS DE FORMES I FUNCIONS

La Ceràmica utilitària: un univers de formes i funcions

Alfons Romero

Del 15 de setembre de 2016
al 29 de desembre de 2016

Quan l’home va descobrir que l’argila escalfada al foc adquiria uns consistència insospitada, és ben segur que va començar a crear, ja de forma conscient, tot un repertori d’atuells de ceràmica per desenvolupar diverses funcions. A partir d’aquells primers temps, l’ixovar ceràmic no va parar de créixer i ha jugat un paper importantíssim en l’evolució humana.

La plasticitat de l’argila permet donar-li la forma desitjada i idònia per complir una determinada funció en la vida quotidiana. És per això, que la diversitat d’atuells és immensa i el nombre d’usos que abasta és, també, molt gran. El gran conjunt que constitueixen sol denominar-se “ceràmica utilitària”, de la que en aquesta exposició es pot contemplar una acurada selecció.

PROGRAMA D’ACTIVITATS

Diumenge 25 de setembre a les 12h i diumenge 11 de desembre a les 12h:

Visites guiades a l’exposició a càrrec d’Alfons Romero, President de l’Associació Catalana de ceràmica i comissari de l’exposició.

Dissabte 17 de setembre a les 19h:

Projecció del film Alfons Romero. Una visita a la selva col·lecció de terrissa per Frederic Cabanas. I conferència-presentació de l’exposició a càrrec d’Alfons Romero.

Dimecres 2 de novembre a les 19h:

Conferència La tecnologia darrere la ceràmica. A càrrec de Josep Matés, terrisser.

Dimecres 9 de novembre a les 19h:

Conferència La ceràmica utilitària. A càrrec de Alfons Romero, President de l’Associació Catalana de ceràmica i comissari de l’exposició.

Galeria Fotogràfica

Exposició:

La ceràmica utilitària: un univers de formes i funcions.

Dates:

Del 15 de setembre de 2016 al 29 de desembre de 2016