This Is Tottenham

Fotografies d’Inzajeano Latif

Del 21 de març de 2019
al 28 d’abril de 2019

Assaig (extracte) del professor Henry Taylor, Buffalo University.

Aquest és el Tottenham d’Inzajeano Latif. Una autobiografia narrada a través de retrats de carrer dels marginats de Tottenham. En narrar la història d’aquests personatges, Latif ens explica la seva pròpia història: “Ens han donat pel sac – diu—. Ens ha donat pel sac el racisme estructural i sistèmic. Ens han fotut. Ens han engarjolat. Hem hagut de pidolar fins la darrera molla…, i encara seguim així.” Inzajeano diu que, a Tottenham, la lluita per les oportunitats bàsiques i la batalla per la supervivència són trets característics de la vida i la cultura quotidianes dels marginats. “Les nostres realitats –argumenta— són les mateixes que les dels pàries de la terra: des dels suburbis de França fins als de Johannesburg, a Sudàfrica; els de Lima, al Perú; els de Rio de Janeiro, al Brasil, fins als de Baltimore, Ferguson i Lincoln Heights als Estats Units. A tot arreu, als marginats se’ns dona pel sac. A tot arreu ens enfrontem a la mateixa limitació d’oportunitats i als mateixos problemes socioeconòmics, que inclouen la injustícia i la violència policial.” I a tot arreu, també a Tottenham, diu que els forans veuen els llocs on viuen com a ghettos —espais precaris que necessiten ser transformats o traslladats.

INZAJEANO LATIF

Llicenciat en fotografia per la Universitat de Middlesex de Londres, Inzajeano Latif és sovint descrit com un fotògraf retratista compromès amb la gent de la perifèria de la societat, que mostra les seves interaccions íntimes amb el seus entorns i observa com aquests entorns els donen forma. Per Latif, la fotografia obre tot un món nou de visibilitat i enteniment allà on les paraules sovint no arriben.

La seva obra ha estat exhibida àmpliament, destacant la National Portrait Gallery de Londres (2009), on la seva imatge “Female Boxer No. 3” va obrir la mostra. També a Londres, ha exposat al Jerwood Space, a la Host Gallery, a la Getty Gallery, a l’Empire Gallery i a l’Arab–British Centre. A més, els seus projectes han format part del Tim Andrews Group Show. En concret, “The Pursuit of Happiness” i “Al-Ghurba (The Exile)” han viatjat també a la Xina i els Estats Units, respectivament, i la seva sèrie recent “Girls” ha estat exposada a Europa de l’Est.

Més recentment, Latif ha format part de dues mostres col·lectives i una mostra individual a Edimburg, comissariada per Time Magazine. Paral·lelament, ha resultat finalista en diversos premis fotogràfics de prestigi internacional, com el Portrait of Britain Award, FotoFilmic Awards, Latin America Fotografia i Time Lightbox.

This Is Tottenham

Del 21 de març de 2019 al 28 d’abril de 2019