FUNDACIÓ CABANAS

Casa Museu – Cal Gerrer

La Fundació

La Fundació Cabanas és una fundació privada, sense ànim de lucre, creada per preservar l’edifici de “Cal Gerrer” i donar a conèixer tant l’obra dels Arpí com la dels germans Cabanas-Alibau.

La seu de la Fundació Cabanas es troba a l’antiga “Fàbrica de Productes Ceràmics de Arpí“, coneguda popularment com “Cal Gerrer“. Aquest singular edifici pre-modernista, documentat en 1851 i inclós en el Catàleg Municipal de Bens Immobles, es situa en el centre de Sant Cugat del Vallès, al costat del Monestir, i destaca per integrar en la decoració de la seva façana peces fetes a la mateixa fàbrica.

Des de l’any 2006 al 2015, la Fundació Cabanas ha estat la promotora d’un profund procés de restauració de l’edifici, amb el qual s’han recuperat els seus elements decoratius i estructurals originals i s’ha convertit en un espai museístic. El museu està concebut per acollir diferents exposicions, tant permanents com temporals.