El Celler cooperatiu

Fotografies de Joan Cabanas-Alibau

Del 7 d’octubre de 2021

al 15 de maig de 2022

Ara fa 100 anys, el 1921, es va constituir el Sindicato Agrícola y Caja Rural de San Medín. Conegut popularment com a Celler Cooperatiu, va esdevenir l’associació pagesa de més pes a Sant Cugat. L’any següent, el 1922, s’establia a la vila la família Cabanas, matriu d’una nissaga de fotògrafs que, amb el seu ofici, va generar la crònica visual de més de 50 anys de la ciutat, entre finals de la dècada de 1930 i el 1992. Amb motiu del centenari de la fundació del Celler Cooperatiu aquesta mostra recopila les imatges captades pels Cabanas entorn d’aquesta institució. Pel període que abasten, no capten els anys d’arrencada del Celler ni l’efervescència durant la República, però il·lustren de manera única el que el Celler va significar a Sant Cugat al període de postguerra i fins al declivi de l’entitat.

El Celler cooperatiu. La mirada dels Cabanas

Del 7 d’octubre de 2021 al 15 de maig de 2022